Geplaatst op
Op deze manier kunnen leasemaatschappijen profiteren van het gebruik van CRM-software met geïntegreerd lead- en leasebeheer.
Kortom, bedrijven in elke branche kunnen profiteren van het gebruik van CRM-software. De vereisten van het betreffende bedrijf zijn echter sterk afhankelijk van de branche-affiliatie. In het volgende willen we daarom in detail ingaan op de eisen van leasemaatschappijen en laten zien waar bedrijven in deze branche op moeten letten bij het kiezen van een geschikte CRM-software. Eerst moet echter de volgende vraag worden beantwoord: Wat is een CRM-systeem eigenlijk?
CRM-systemen: een overzicht
De drie letters “CRM” zijn de afkorting voor Customer Relationship Management; Duits klantrelatiebeheer of klantenservice. Dit is een centrale taak van elk bedrijf. Aan de ene kant is customer relationship management de consistente oriëntatie van een bedrijf op de eigen klanten. Aan de andere kant gaat dit ook gepaard met een systematisch ontwerp van alle klantrelatieprocessen. CRM-software stelt bedrijven in staat om alle klantrelatieprocessen digitaal in kaart te brengen. Binnen het systeem kunnen deze processen vervolgens worden geoptimaliseerd en geautomatiseerd.
Wat is SuperOffice?
Een van de bekendste CRM-softwareoplossingen op de markt is SuperOffice. Het bedrijf kan ook rekenen op een breed netwerk van verkooppartners die hun softwareoplossingen distribueren. SuperOffice brengt marketing-, verkoop- en klantenservicemogelijkheden samen. Producten van SuperOffice zijn zowel individueel als als holistisch platform verkrijgbaar. Het eeuwige potentieel van bedrijfssoftware ontvouwt zich pas wanneer het volledig is ingebed in de bestaande IT-infrastructuur. Om deze reden wordt het over het algemeen aanbevolen om softwareproducten van dezelfde fabrikant te gebruiken. Vooral voor de oplossingen van grote, bekende softwareleveranciers zijn echter meestal tal van add-ons beschikbaar, zodat ook de systemen van verschillende aanbieders aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Op deze manier wordt een bekende uitwisseling van informatie van systeem naar systeem gewaarborgd. Hierdoor is alle belangrijke informatie te allen tijde op alle benodigde plaatsen beschikbaar. Hierdoor ontstaat een 360° beeld van uw eigen klanten.
CRM voor leasemaatschappijen
Ook leasemaatschappijen kunnen hiervan profiteren. Daarnaast spelen echter ook andere functies een belangrijke rol in deze industrie. Hieronder willen we daarom graag enkele belangrijke functies van een CRM voor leasemaatschappijen bekijken.
Leadbeheer
Een lead is een contactpersoon die klant kan worden. Dit maakt duidelijk hoe belangrijk ondernemend leadmanagement is. Met een lead management module kunnen leadlijsten worden geïmporteerd en leads efficiënter worden gekwalificeerd. Als een lead klant wordt, is dit een eenvoudig softwareproces omdat er al een profiel in het systeem bestaat. Daarnaast fungeert de CRM-software ook als een krachtige analysetool. Op deze manier kunnen verkooptrends gericht worden geïdentificeerd en kunnen er aanbevelingen voor actie uit worden afgeleid.
Leasing Management
Leasing management is de centrale taak van elke leasemaatschappij. Het kan vallen onder de bevoegdheid van zowel een ERP-systeem als CRM-software. Met behulp van een ERP (Enterprise Resource Planning) software kunnen alle bedrijfsprocessen van een bedrijf aan de softwarekant in kaart worden gebracht. Hierdoor ontstaat een soort digitaal beeld van het hele bedrijf. Als het leasebeheer wordt afgehandeld met behulp van de CRM-software, kan alle lease-informatie, inclusief vervaldatums, contractduur, enz. worden opgeslagen in de klantenbestanden.